1. A versenyzők, ha tehetik, még hajnalban vagy a lehető legkorábban induljanak neki az utazásnak, hogy elkerüljék ló szállítót húzva a napközbeni csúcsforgalmat és esetleg egy dugóban ácsorgást a hőguta kockázatával. Arról is meg kell győződni, hogy a futó ablakai nyitva vannak és megfelelően áramlik a levegőutazás közben vagy álló helyzetben is. Megérkezéskor érdemes alaposan megfontolni a helyválasztást, hogy a ló szállító naptól védett helyen állhasson.
2. Azoknál a lovaknál, amelyek általában napközben karámban vannak, éjszaka pedig az istállóban, érdemes megfordítani a napirendet, hogy napközben hűsölhessenek bent nyugalomban, éjszaka pedig legyek és tűző nap nélkül mozgathassák le magukat a karámban.
3. Csak úgy tarts egy lovat egész nap a karámban nyáron is, ha valahova el tud menekülni a nap elől. Legyen az néhány fa árnyéka vagy akár egy beálló féltető. Ha nincs ilyen karámod, mindenképpen telepíts ideiglenesen villanypásztorral valahova máshova egy lekerített részt. A rendszeres itatásról sem szabad megfeledkezni. Vízhordó talicskával vagy összecsukható itatóvödörrel is könnyedén megoldhatod.
4. Figyelj arra, hogy egy hosszabb száraz időszakokat követő esőzés hatására nagyon gyorsan indulhat meg a tápanyagban gazdag fűnövekedés. Ilyenkor túlehetik magukat a lovak, így fennáll a kólika vagy a súlygyarapodás veszélye. Száraz időszakban pedig ne hagyd, hogy a poros földről egyenek a lovak, köss fel nekik a szénát vagy a lucernát szénahálókba.
5. Amennyiben azt gyanítod, hogy lovad túlhevült vagy hőgutát kaphatott, mindenképpen vidd hűvös nyugodt helyre pihenni, hideg vizes szivaccsal töröld át a hátát és lassan, hűvös, de nem túl hideg vízzel kis adagokban itasd. Ha a tünetek továbbra is fennállnak, hívj állatorvost. Megelőzésképpen pedig tegyél rá bevizezett légytakarót.